Klasa V a - WEBSITE X5 UNREGISTERED VERSION - strona szkoły

Idź do spisu treści

Menu główne:

Uczeń > Materiały edukacyjne
MATERIAŁY DO PRACY SAMODZIELNEJ W DOMU NA CZAS ODWOŁANYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

Klasa V a:
Uwaga! Jeśli potrafisz to zrobić, odeślij wypełnioną kartę pracy lub wykonane zadanie nauczycielowi, o ile podał Ci swój adres e-mailowy. Jeśli nie potrafisz tego zrobić samodzielnie, poproś o pomoc Rodziców albo starsze rodzeństwo.
Jeżeli nie masz programu do otwierania kart pracy, czy robienia prezentacji można pobrać darmowy pakiet OpenOffice (poczekaj, aż się otworzy strona i wyświetli się okno pobierania).
PROSZĘ KONIECZNIE SIĘ PODPISYWAĆ NA KARTACH PRACY I W E-MAILACH!
KOLOREM GRANATOWYM I BEŻOWYM TŁEM OZNACZONO ZADANIA, KTÓRE NALEŻAŁO WYKONAĆ DO 8 KWIETNIA!

język polski:
Nowe zadania:
Należy je wykonać i przesłać do 7 kwietnia na adres hajda@wp.pl

Od 15 kwietnia zajęcia z języka polskiego będą się odbywały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz przyjąc od nauczyciela zaproszenie do zajęć. 
Możesz również zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!): h7zfbuf

matematyka:
Bardzo proszę o przerobienie następujących tematów:
1.Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Podręcznik str.151, w zeszytach przedmiotowych zróbcie zad.3-8 str.152-153;
2. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10,100, 1000 ...
Przeanalizujcie przykłady ze str.155 ,a następnie zróbcie zad.1-4 str.155 -156;
3. Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...
Przeanalizujcie przykłady ze str.157, a następnie zróbcie zad. 1-5 str. 157-158.
Postarajcie się również uzupełnić zeszyt ćwiczeń do strony 68.
Karty pracy:
Karta pracy - rozwiązania wpisz pod zadaniami
Wypełnioną kartę pracy proszę przesłać na na maila lidiaswoboda@gmail.com najpóźniej do 27 marca (piątek), do godziny 15:00.
Kolejne zadania:
1) Temat:Mnożenie ułamków przez liczby naturalne.
Przeanalizuj przykłady z podręcznika str.160 , zobacz wykład https://www.youtube.com/watch?v=9Nw1H59bJXU
Rozwiąż w zeszycie zadanie 3i 4 str.160 w podręczniku , a w zeszycie ćwiczeń uzupełnij str.69-70 (temat ten obejmuje2 lekcje)
2) Temat:Mnożenie ułamków dziesiętnych.
Przeanalizuj przykłady z podręcznika str.162, zobacz wykład https://www.youtube.com/watch?v=bxQEflT7cFY
Rozwiąż w zeszycie zad.1str.162 , zad.2 i 5 str.163, w zeszycie ćwiczeń str.7172 .Na moją pocztę lidiaswoboda@gmail.com proszę do 4kwietnia wysłać rozwiązanie zadania 7 str.163 (temat ten obejmuje 3 lekcje)
3) Temat:Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne. Przeanalizuj przykłady z podręcznika str.164-165, zobacz wykład https://www.youtube.com/watch?v=j8bqpWyfOao .
Rozwiąż w zeszycie zad.2-4 str.165 , w zeszycie ćwiczeń zrób str.73-74. Na moją pocztę lidiaswoboda@gmail.com wyślij rozwiązanie zadania 9 str. 166 w podręczniku (do 10 kwietnia).
(temat ten obejmuje 3 lekcje) 

Od 15 kwietnia zajęcia z matematyki będą się odbywały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!): i4tn7o5

język angielski:
Zajęcia w czasie rzeczywistym na remote English 5a i platformie Zoom według planu lekcji. Kody dostępu podawane będą na grupie klasy przed lekcją.

biologia:
Temat 1:Liść – wytwórnia pokarmu
Na tej stronie lekcja o liściach z obserwacjami i poleceniami do wykonania. Nie zapomnijcie o zadaniach w podsumowaniu.

Proszę o zapoznanie się z tematem o liściu z podręcznika do klasy piątej (str 106 – 109) i zrobić w zeszycie ćwiczenie 1 i 3 ze str 109.

Dodatkowo w zeszycie wykonać polecenie:
Wyszukaj w swoim domu (najlepiej w lodówce) jak najwięcej przykładów roślin, które mają jadalne liście (zapytaj rodziców czy na pewno są jadalne). Wypisz nazwy tych roślin w zeszycie. Możesz je również narysować.

Dla wszystkich uczniów zadanie na najbliższe dwa tygodnie:
Zrobię je także w swoim domu. Potem porównamy obserwacje. Możecie posadzić różne nasiona, ale może być fasola. Zachęcam do dokumentacji fotograficznej (tu przyda się telefon) Swoje zdjęcia będę zamieszczać na szkolnym facebooku.
W razie pytań proszę o kontakt mailowy: troperka@onet.eu

Zaobserwowanie etapów wzrostu i rozwoju rośliny.
Co będzie potrzebne:
doniczka plastikowa z podstawką,
folia spożywcza,
ziemia ogrodowa,
drobne kamyki,
woda,
nasiona fasoli lub innej rośliny jednorocznej.
Instrukcja
Na dno doniczki nasyp nieco kamyków (dzięki nim woda nie będzie zatrzymywała się w dolnych warstwach ziemi). Zwróć uwagę na to, aby doniczka miała w dnie kilka dziurek.
Wypełnij doniczkę ziemią do poziomu niższego o około 1 cm od jej brzegu.
Zrób w ziemi płytki dołek i włóż tam 2–3 nasiona rośliny, którą chcesz wyhodować. Zasyp dołek ziemią i podlej.
Na doniczkę nałóż folię spożywczą i przymocuj ją gumką – w ten sposób stworzysz miniaturową szklarnię i zapewnisz roślinie odpowiednią ilość ciepła.
Regularnie sprawdzaj, czy ziemia nie jest zbyt sucha, i co pewien czas podlewaj roślinę.
Gdy z ziemi wyrośnie mała roślina, możesz zdjąć folię. Pamiętaj, by trzymać doniczkę w cieple, a po zdjęciu folii podlewać roślinę nieco częściej.
Obserwuj, jak twoja roślina rośnie i się rozwija.
Zanotuj wynik obserwacji. Możesz robić zdjęcia.
Podsumowanie
Jeśli prawidłowo udało ci się posadzić roślinę i dbać o nią, to będzie ona rosnąć i się rozwijać.
Kolejne zadania:
Temat: Podsumowanie wiadomości o budowie roślin.
Proszę zapoznać się z podsumowaniem działu IV z podręcznika str. 110-111 i uzupełnić kartę pracy.
Na uzupełnione karty pracy czekam do 27 marca pod adresem ratropper2@gmail.com
W tytule maila podajcie proszę swoje imię i nazwisko.
Jeżeli wasze hodowle się udały i coś już urosło możecie wysłać zdjęcia pod ten sam adres.
Jako uzupełnienie zobaczcie doświadczenie:
Możecie to doświadczenie zrobić w domu. Barwnik można uzyskać z kolorowej bibuły moczonej w wodzie. Możecie spróbować zabarwić stokrotkę.
Temat: Zaczęło się od ziarna. Rośliny uprawne.
Wasze hodowle pięknie się rozwijają. Nie widzieliście jednak co dzieje się pod ziemią. Zobaczcie filmy:
Kilka pomysłów na nietypowe hodowle znajdziecie tu: 
Zadanie nieobowiązkowe: może spróbujecie hodowli własnej sałaty czy rzodkiewki na swoim balkonie albo w skrzynce na parapecie. Jeśli zainteresowała was hodowla, kilka porad ogrodniczych znajdziecie tu: 
Uczymy się w tym roku o roślinach. Są ważne. Bez nich nie byłoby tlenu ani pożywienia. Czasem nie wiemy z jakiej rośliny wytwarza się jakiś produkt spożywczy. Spróbujmy się dowiedzieć. 
Wykonajcie zadania z karty pracy i wyślijcie do 7 kwietnia pod adresem ratropper2@gmail.com

Od 15 kwietnia zajęcia z biologii będą się odbywały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!): 2tcskxm

historia:
1. Przeczytaj z podręcznika temat 24: Duchowieństwo i kultura średniowiecza. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i postaraj się wysłać ją na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 20 marca (piątek), do godziny 15:00.
2. Przeczytaj z podręcznika temat 25: Początki Polski. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i wyślij na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 20 marca (piątek), do godziny 15:00.
3. Zapoznaj się z tematem z podręcznika nr 26: Polska Bolesława Chrobrego. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i wyślij ją na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 25 marca (środa), do godziny 15:00.
4. Zapoznaj się z tematem z podręcznika nr 27: W najdawniejszej Polsce. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i wyślij ją na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 25 marca (środa), do godziny 15:00.
Następne zadania:
5. Zapoznaj się z tematem z podręcznika nr 28: Upadek i odbudowa państwa. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i wyślij ją na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 31 marca (wtorek), do godziny 15:00.
6. Zapoznaj się z tematem z podręcznika nr 29: Polska Bolesława Krzywoustego. Wpisz go do zeszytu.
Następnie rozwiąż kartę pracy z tej lekcji i wyślij ją na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 31 marca (wtorek), do godziny 15:00.
7. Sprawdzian z rozdziału Polska Piastów. Sprawdzian proszę zrobić korzystając z podręcznika. Sprawdzę w ten sposób Waszą umiejętność wyszukiwania i selekcji informacji oraz rozumowanie w oparciu o pytania w sprawdzianie.
Sprawdzian należy rozwiązać na komputerze, a następnie wysłać go na maila panzhisty@interia.pl najpóźniej do 3 kwietnia (piątek), do godziny 15:00.

Od 15 kwietnia zajęcia z historii będą się odbywały poprzez platformę zoom zgodnie z nowym planem lekcji. ID lekcji przez zoom: 491-431-0865. Hasło zostanie podane przez whatsapp.

informatyka:
1. Proszę zalogować się na stronie https://scratch.mit.edu/. Po zalogowaniu z górnego menu wybierz "Pomysły", a następnie "Wybierz samouczek".
 Kliknij "Zakoduj kreskówkę" i wykonaj zadanie według instrukcji. Zapisz wykonane zadanie jako "animacja". Zadanie zostanie ocenione po powrocie do szkoły.
2. . Proszę zalogować się na stronie https://scratch.mit.edu/. Po zalogowaniu z górnego menu wybierz "Pomysły", a następnie "Wybierz samouczek".
 Kliknij "Zrób grę gonitwa" i wykonaj zadanie według instrukcji. Zapisz wykonane zadanie jako "gra". Zadanie zostanie ocenione po powrocie do szkoły.
Uwaga! Ze względu na wykonywaną przez każdego ucznia pracę zdalną i związane z tym korzystanie z technologii informacyjno - komunikacyjnych, dalszych zadań z informatyki nie będzie.

muzyka:
Proszę o wybranie dwóch ulubionych zespołów lub wokalistów  i napisanie o nich najważniejszych informacji.
Nowe zadania:
Tańce narodowe - jakie tańce należą do tańców narodowych, z czego się wywodzą i jaki mają charakter. Opisz krakowiaka i poloneza. Narysuj jeden strój ludowy. Książka str. 75 - 79.
Termin przesyłania prac do 30. 04 na maila marysiamg@o2.pl. Do końca tygodnia czekam na zaległe prace.
Kolejne zadania:
1. Co to jest muzyka programowa? str. 25
    Co odbieramy podczas słuchania muzyki? str.28
    Co to jest muzyka dźwiękonaśladowcza? str.32
2. Narysuj ilustrację do wybranego i wysłuchanego utworu. Podpisz jakiego utworu dotyczy Twoja praca.

geografia:
Przeczytaj tekst z podręcznika ”Dalsze poznawanie : XVII-XIX wiek” oraz „Podróże i odkrycia geograficzne XX wieku”.( str.96-97) 
 Odpowiedz pisemnie w zeszycie na 4 pytanie ze str.97. Praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły.
Kolejne zadania:
Bardzo proszę wpisać w Google:
geografia kl V- krajobrazy Polski cz.1 Quiz-Quizizz
Ćwiczymy, Zapisujemy w notatkach do ewentualnego wglądu. Życzę miłej zabawy
Karta pracy - do 30 marca na maila elzbietaklimaszewska2@wp.pl
Karta pracy - do 6 kwietnia na maila elzbietaklimaszewska2@wp.pl
Karta pracy - do 14 kwietnia na maila elzbietaklimaszewska2@wp.pl

Od 15 kwietnia zajęcia z geografii będą się odbywały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!)5o6wlbr


technika:
Wykonać dowolną ozdobę świąteczną lub wiosenną np.

Możecie zrobić coś zupełnie innego dowolną techniką z różnych materiałów. Powodzenia
Kolejne zadania:
Proszę o wykonanie kwiatka z wytłaczanki po jajkach. Instrukcja i filmik http://zblogowani.pl/wpis/62468941/frezja-z-wytlaczanki-po-jajkach-video
Zdjęcie pracy wysyłacie do 7 kwietnia na adres ratropper2@gmail.com

Od 15 kwietnia zajęcia z techniki będą się odbywały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!): ola4pnr

plastyka:
Proszę zrobić pracę plastyczną na kartkach z bloku technicznego A4 pod tytułem „Pejzaż letni”. W pracy należy zastosować kompozycję statyczną lub dynamiczną. Technika dowolna.
Zachęcam do udziału w konkursie plastycznym „AUTOPORTRET, CZYLI PORTRET WŁASNY”
Życzę twórczej pracy.
Kolejne zadania:

Od 15 kwietnia zadania z plastyki będą się pojawiały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klasy 5a (skopiuj go bez spacji!): d3lc36j

wychowanie fizyczne:
Przygotowałam dla Was zestaw ćwiczeń. 
Swoją aktywność udokumentuj w wybranej przez siebie formie (np. zdjęcie) i prześlij na adres: kinga_k14@o2.pl

Od 15 kwietnia zadania z wf-u będą się pojawiały poprzez Google Classroom. Aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć. 
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć". Kod dla klas 5a i b dziewcząt (skopiuj go bez spacji!): e663gkc

Chłopcy spotykają się na zajęciach z wf-u w czasie rzeczywistym na platformie Zoom według planu lekcji. Kod 744-233-6849, hasło podano przez whatsapp.

religia:
Wirtualna katecheza - internetowa propozycja dla dzieci i młodzieży od Waszego katechety.
Janusz Szyguła. 



 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego