Certyfikaty egzaminu ósmoklasisty można odbierać w sekretariacie szkoły w godzinach od 9:00 do 13:00 do dnia 16 lipca br.
PODZIĘKOWANIE
Drodzy Rodzice,
Za nami bardzo trudny, ale mimo wszystko dobry rok szkolny. W imieniu wszystkich nauczycieli naszej szkoły oraz swoim własnym gorąco dziękuję Państwu za życzliwą i mądrą współpracę, za wspieranie naszych działań oraz za ogromną pomoc w czasie zdalnego nauczania.
Życzę Państwu beztroskich, bezchmurnych wakacji, wytchnienia i dużo radości ze spotkań z najbliższymi.
Serdecznie pozdrawiam, Małgorzata Dubiel
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
Szanowni Państwo,
25 czerwca kończy się rok szkolny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego możliwe jest zorganizowanie uroczystości na świeżym powietrzu. Może w niej uczestniczyć do 150 osób (do liczby osób nie wlicza się osób zaszczepionych przeciwko COVID-19).
Osoby uczestniczące w imprezie na otwartym powietrzu nie muszą zakrywać ust i nosa przy pomocy maseczki.
DROGIE KOLEŻANKI I KOLEDZY!
Za wami 8 lat wspólnej wędrówki z klasy do klasy. Dziś z łezką w oku żegnamy Was i chcemy powiedzieć, że będzie smutno bez Was w tych szkolnych murach, gdzie razem przezywaliśmy dobre i złe chwile.
W nowej szkole życzymy Wam wielu sukcesów w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu swoich zainteresowań.
Samorząd Szkolny
PLAN NA DZIEŃ 25 CZERWCA W NASZEJ SZKOLE
8.00- msza św. z okazji zakończenia roku.
9.15- apel dla uczniów klas I- VII pod dębem (wejście od ulicy Tarnogórskiej). Chętnych Rodziców prosimy o zajęcie miejsc w bezpiecznej odległości od uczniów. Po apelu dzieci z Wychowawcą udają się na krótkie spotkanie do swojej klasy. Rodziców prosimy o zaczekanie na dziecko przed szkołą.
W razie deszczu nie będzie wspólnej uroczystości, spotkania z Wychowawcami odbędą się w klasach.
WYNIKI GMINNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „NASZA GMINA ZA 100 LAT”
Na konkurs wpłynęło 17 prac, autorami których są uczniowie SP nr 1 w Krupskim Młynie i ZSP w Potępie. Dziękujemy serdecznie uczniom za przygotowanie bardzo ciekawych prac. Każdy uczestnikotrzyma atrakcyjną nagrodę już w tym tygodniu!
Serdecznie zapraszamy na wystawę pokonkursową do Gminnej Biblioteki Publicznej w Krupskim Młynie.
Prace będzie można podziwiać od 1 lipca do 30 września 2021r. Do zobaczenia!
UCZNIOWIE KLAS I-III- Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie
I miejsce:
Kacper Henkiel – kl. III
Tytuł: „Most lewitujący”
II miejsce:
Wiktoria Kuś – kl. III
Tytuł: „Most wiszący w wiatrakowej gminie”
Karol Rusin – kl. III
Tytuł: „Miasto Krupski Młyn”
III miejsce:
Jakub Laprus – kl. III
Tytuł: „Rondo Krupski Młyn”
Mikołaj Pieczonka – kl. I
Tytuł: „Kolorowy most i osiedle”
UCZNIOWIE KLAS IV-VIII - Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie
I miejsce:
Oliwia Głuszczyk – kl. VIIb
Tytuł: „Most przyjaźni”
II miejsce:
Oliwia Łopata – kl. VIIa
Tytuł: „Gmina przyszłości z lotu ptaku”
Magdalena Wikariak – kl. VIIa
Tytuł: „Szkoła”
III miejsce:
Zofia Konieczny – kl. VIIa
Tytuł: „Krupski Młyn za 100 lat”
Alicja Tunia-Jaworska – kl. VIIa
Tytuł: „Sklep Żabka za 100 lat”
Organizatorzy:
GBP w Krupskim Młynie
SP nr 1 w Krupskim Młynie
21 I 22 CZERWCA- DNI BEZ LEKCJI!
Przypominam, że zgodnie z kalendarium roku szkolnego w naszej szkole21 czerwca (poniedziałek) oraz 22 czerwca (wtorek) są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych. Chętnych uczniów zapraszamy do świetlicy szkolnej na zajęcia opiekuńczo- wychowawcze.
Świetlica czynna będzie od godz. 5.30 do 15.30.
W te dni nie zapewniamy obiadów.
Pozdrawiam, Małgorzata Dubiel
WERDYKT VIII REGIONALNEGO PRZEGLĄDU MAŁYCH FORM TEATRALNYCH W KRUPSKI MŁYNIE
Miło nam ogłosić, że nasz przegląd został rozstrzygnięty. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.
Popisy uczniów ocenili aktorzy: Pani Ewa Gorzelak oraz Pan Zbigniew Dziduch.
Z całego serca gratulujemy laureatom przeglądu. Nagrody zostaną dostarczone do placówek pocztą.
Dnia 14.06.2021r. o godz. 17:00 w świetlicy szkolnej odbędzie się spotkanie Rodziców uczniów rozpoczynających we wrześniu bieżącego roku naukę
w klasie I Szkoły Podstawowej nr 1 w Krupskim Młynie.
Serdecznie zapraszam.
Małgorzata Dubiel
NASZA GMINA ZA 100 LAT – KONKURS PLASTYCZNY
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie:
„Nasza gmina za 100 lat” to tytuł konkursu plastycznego skierowanego do uczniów szkół podstawowych działających na terenie gminy Krupski Młyn.
Zadaniem konkursowym jest przedstawienie ciekawego miejsca, obiektu znajdującego się na terenie naszej gminy tak jak będzie wyglądał w 2121r. Możliwe jest podejście realistyczne lub fantastyczne (można zainspirować się światem Maincrafta, Harrego Pottera a najlepiej – wykorzystać własną wyobraźnię).
Termin dostarczenia pracy do swojej szkoły: 11 czerwca 2021r.
Zgłoszone na konkurs prace będą oceniane w 3 kategoriach wiekowych: Uczniowie klas I-III, IV-VI, VII-VIII W kategorii I-III mile widziana praca rodzinna.
Za wyjątkiem uczniów klas I-III uczestnicy wykonują prace samodzielnie, prace zespołowe nie będą podlegać ocenie. Po rozstrzygnięciu konkursu, uczestnicy zostaną poinformowani o jego wynikach i miejscu wręczenia nagród. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie.
Organizator:
Gminna Biblioteka Publiczna w Krupskim Młynie
Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie
Przekazując pracę na Konkurs, autor zgadza się na ekspozycję pracy podczas posiedzenia Komisji Konkursowej oraz na jej opublikowanie na stronach internetowych biblioteki, szkoły i profilu na Facebooku.
Autor zgadza się na nieodpłatne eksponowanie pracy na terenie GBP i Szkoły Podstawowej nr 1 w Krupskim Młynie.
KONKURS MAŁYCH FORM TEATRALNYCH
Dzień dobry.
Chcieliśmy poinformować o wydłużeniu terminu zgłaszania uczniów do VIII Regionalnego Przeglądu Małych Form Teatralnych w Krupskim Młynie, tj. 4.06.2021r. Rozstrzygnięcie odbędzie się 11.06.2021r. Zachęcamy do udziału w konkursie.
Pozdrawiam koordynator Sylwia Serafin-Pazdyga
ORGANIZACJA ZAJĘĆ W SZKOLE OD 17 MAJA
Organizacja zajęć w szkole
1. Uczniowie klas I- III nadal uczą się stacjonarnie.
2. Uczniowie klas IV- VII uczą się hybrydowo, tzn. uczęszczają do szkoły co drugi dzień. Szczegółowy plan przedstawiony jest w poniższej tabeli. W pozostałe dni realizują naukę zdalną. Od 31 maja stacjonarnie będą się uczyć wszyscy uczniowie.
3. Uczniowie klasy VIII do czasu egzaminu uczestniczą w zajęciach lekcyjnych
w szkole codziennie, aby jak najlepiej przygotować się do testów.
Szczegółowy regulamin otworzy się po kliknięciu w ten link.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ ŚREDNICH
Z okazji rozpoczynającego się niedługo elektronicznego naboru do szkół średnich zapraszamy na bezpłatną transmisję online, na której zaprezentowane zostaną etapy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w oparciu o system "Nabory VULCAN". Podczas prezentacji przedstawimy kandydatom tegoroczny harmonogram naboru, opowiemy, na co zwrócić szczególną uwagę oraz jakie dokumenty należy dostarczyć do szkół. Dodatkowo zaprezentujemy proces wyboru placówek i podpisywania elektronicznego wniosku.
Prezentacja odbędzie się 13 maja (czwartek) 2021 r. o godzinie 17:00.
Do tegorocznego wydarzenia będziecie mogli dołączyć zarówno na naszym kanale na YouTube, jak i na Facebooku. Po zakończeniu transmisji, nagrania zostaną zapisane i udostępnione na wyżej wymienionych portalach.
REGIONALNY KONKURS NA NAJCIEKAWSZĄ PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ O PERU
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że uczniowie z naszej szkoły odnieśli olbrzymi sukces, zdobywając cztery nagrody w konkursie na prezentację multimedialną o Peru.
W kategorii "Kuchnia peruwiańska" II miejsce zajął Marcel Zaworski z klasy VI a.
W kategorii "Śladami Polaków w Peru" I miejsce zajęła Oliwia Łopata z klasy VII a, a III miejsce zdobyła Emilia Brodziak z klasy VII b.
W kategorii "Atrakcje turystyczne Peru" II miejsce zdobyła Weronika Pęcherska z klasy VII b.
Serdecznie gratulujemy laureatom oraz ich opiekunom - Pani Elżbiecie Klimaszewskiej i Panu Pawłowi Kubankowi, opiekunom czuwającym nad przygotowaniem prac konkursowych.
Nagrodzeni uczniowie wezmą udział w uroczystej gali, na której zostaną im wręczone nagrody.
Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Tarnowskich Górach.
KOLEJNY SUKCES!
I znów mamy dobre wiadomości. Nasze uczennice reprezentowały szkołę w XXII Mysłowickim Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej. Organizatorem tego rejonowego konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury w Mysłowicach.
Tegoroczna edycja odbywała się w formie zdalnej.
Miło nam ogłosić, że Lena Pazdyga zajęła I miejsce, natomiast Paulina Zaręba oraz Krysia Dudka zajęły II miejsce. Uczennice startowały w różnych kategoriach wiekowych.
Serdecznie gratulujemy naszym Recytatorkom oraz Pani Sylwii Serafin- Pazdydze, która przygotowała je do przeglądu i zaraziła teatralną pasją.
POWRÓT DO SZKOŁY
Szanowni Państwo,
Od wtorku, 4 maja, uczniowie klas I- III wracają do nauki stacjonarnej. Od 5.30 do 15.30 czynna będzie świetlica szkolna. Uczniowie zapisani będą znów mogli korzystać z obiadów.
Gorąco proszę o przestrzeganie procedur sanitarnych.
Serdecznie pozdrawiam, Małgorzata Dubiel
PRZEGLĄD MAŁYCH FORM TEATRALNYCH
Serdecznie zapraszamy uczniów kl. IV-VIII szkół podstawowych do udziału w VIII Regionalnym Przeglądzie Małych Form Teatralnych w Krupskim Młynie.
Prosimy o przekazanie naszego zaproszenia chętnym uczniom oraz opiekunom.
Na zgłoszenia oczekujemy do 25 maja.
Załączamy regulamin konkursu oraz kartę zgłoszenia.
jesteśmy niezwykle dumni z naszego nauczyciela j. angielskiego- Pana Krzysztofa Jonka! Jego ogród odwiedziła z kamerami Maja Popielarska.
Zapraszamy do obejrzenia programu "Maja w ogrodzie" na antenie- poniżej podajemy szczegóły emisji.
Panu Krzysztofowi i Jego Rodzinie serdecznie gratulujemy i życzymy radości i satysfakcji z pasji, bogatych "plonów", nieustannych zachwytów oraz siły do realizacji dalszych planów ogrodniczych.
Godziny emisji odcinka Nowej Mai w Ogrodzie i Akademii Ogrodnika
Premiera odcinka na:
HGTV Polska o 9:20 w niedzielę 2 maja 2021
Potem odcinek pojawi się jeszcze na HGTV w następujące dni:
- środa (5 maja) o 10.55,
- czwartek (6 maja) o 18.25,
- piątek (7 maja) o 11.50,
- sobota (8 maja) o 23.30,
- niedziela (9 maja) o 9.55.
w TVN
odcinek w poniedziałek (3 maja) o 5.20 oraz w niedzielę (9 maja) o 7.25.
Przypominam, że jestem do Państwa dyspozycji. W razie potrzeby proszę kontaktować się poprzez e-dziennik lub poprzez telefon do szkoły.
Aby ułatwić kontakt w ważnych sprawach, proszę o telefon pod numer 725 042 046 w poniedziałek lub środę w godz. 16.00-17.00
Pedagog szkolny- Martyna Piekacz
OGŁOSZENIE
Szanowni Państwo,
na podstawie rozporządzenia MEN nauka zdalna zostaje przedłużona do 25 kwietnia.
Życzę Państwu zdrowia i wytrwałości,
Małgorzata Dubiel
WIELKANOC
Szanowni Państwo,
Przypominam, że środa- 31 marca jest w naszej szkole dodatkowym dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.
Od 1 do 6 kwietnia trwać będzie wiosenna przerwa świąteczna. Od środy- 7 kwietnia rozpoczynają się zdalne zajęcia.
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę wszystkim Uczniom, Rodzicom, Pracownikom oraz Przyjaciołom szkoły wiary, nadziei i miłości. Niech zwycięstwo Życia nad Śmiercią da nam siłę do pokonywania wszelkich przeciwności i rozjaśni każdy dzień. Świąteczny czas niech upłynie Państwu w zdrowiu, radości i rodzinnym cieple.
Serdecznie pozdrawiam, Małgorzata Dubiel
PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
Dyrektor Szkoły informuje, że w dniach 17-19 marca (środa, czwartek, piątek) przeprowadzony zostanie trzeci już próbny egzamin ósmoklasisty. Będzie się on odbywał przy zachowaniu szczególnych zasad bezpieczeństwa.
Każdego dnia egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i potrwa według ustaleń:
17.03.- środa – język polski: 120 min. (180 min. dla uczniów z dostosowaniem),
18.03.- czwartek – matematyka: 100 min. (150 min. dla uczniów z dostosowaniem),
19.03.- piątek – język angielski: 90 min (135 min. dla uczniów z dostosowaniem).
W tych dniach uczniowie klasy ósmej wchodzą do szkoły (w maseczkach!) między godziną 8.30 a 8.45 wejściem głównym (obowiązek dezynfekcji rąk), z dozwolonymi przyborami piśmienniczymi (pióro/długopis z czarnym tuszem, linijka na matematykę) i udają się bezpośrednio do sali nr 2.
Niedozwolone jest wnoszenie do sali egzaminacyjnej telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych (kalkulator, smartwatch).
Po skończonym egzaminie uczniowie klas ósmych wracają do domu i bezzwłocznie łączą się na zajęcia online zgodnie z planem.
Drogim Ósmoklasistom życzymy powodzenia!
DOFINANSOWANIE OD SPONSORA
Szanowni Państwo,
Chcemy się podzielić bardzo dobrą nowiną. Dzięki hojności firmy WITRAFOL możemy wymienić wszystkie komputery w sali informatycznej dla młodszych klas!
Serdecznie dziękujemy Pani Marii Wichary i Panu Piotrowi Wikariakowi.
CZYTAM SOBIE
Dnia 25 lutego 2021 roku uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w zajęciach związanych z akcją „Czytam sobie”. Nauczyciel zapoznał dzieci z książką Rafała Witka pt: „Maja na tropie jaja”. Na jej podstawie pierwszaki wykonywały różnorodne zadania. Kolejnym etapem było zwiedzanie biblioteki – dzieci mogły zajrzeć w każdy kąt i poznać tajniki pracy bibliotekarza. Chętnie opowiadały o zasadach traktowania książek. Biblioteczne spotkanie zakończyło się wręczeniem dyplomów, książek oraz zakładek.
Nasza Szkoła we współpracy z Akademią Piłkarską Krupski Młyn zachęca do pomocy innym.
Z dniem dzisiejszym rozpoczynamy akcję charytatywną pt. "PIŁKA ZA BUTY DLA DZIECI Z KAMERUNU".
Celem akcji jest zbiórka butów sportowych, z których nasze dzieci już wyrosły. Często pozostają nieużywane na półkach, a mogą przydać się innym. Wszystkie zebrane buty trafią do Kamerunu, do dzieci takich jak nasi uczniowie - aktywnych i posiadających różne pasje. Większość z nich uprawia sport bezniezbędnego obuwia, co często kończy się kontuzjami.
Buty przed oddaniem należy wyczyścić, tak aby nie posiadały śladów użytkowania (błoto, trawa itp.). Na miejscu prosimy o kontakt z pracownikiem szkoły.
Za każde przekazane 5 par butów otrzymamy 1 piłkę od Śląskiego Związku Piłki Nożnej, który jest inicjatorem powyższej akcji!
Akcja trwa do dnia 20 marca 2021 roku.
Szczegółowe informacje:
Krzysztof Kiebuła tel.: 793-707-332, e-mail: krzysztof.kiebula@sp1krupski.pl
ZAWIADOMIENIE O REKRUTACJI DO KLASY I SP
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Krupskim Młynie informuje,
że w sekretariacie szkoły odbędą się zapisy do klasy I na rok szkolny 2021/2022
- w dniach od 15.02.2021r. do 26.02.2021r. – dla dzieci zamieszkałych w Krupskim Młynie i w Ziętku
- w dniach od 01.03.2021r. do 19.03.2021r. – dla dzieci spoza obwodu szkoły.
Przy zapisywaniu syna/córki należy przedstawić dowód osobisty i wypełnioną kartę przyjęcia dziecka do szkoły (karty do odbioru w przedszkolu, w sekretariacie szkoły lub do pobrania na stronie internetowej szkoły: www.sp1krupski.pl
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo Oświatowe – art. 40 (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 4).
Drodzy Uczniowie, w czasie nauki zdalnej macie możliwość uczestniczenia w konsultacjach z nauczycielami w szkole. Chcemy Wam pomóc w jak najlepszym przygotowaniu się do egzaminu ósmoklasisty. Zachęcamy do korzystania z tej dogodnej formy. Bliższych informacji udzielą Wam nauczyciele. Spotkania będą odbywały się w grupach, przy zachowaniu reżimów sanitarnych (maseczka obowiązkowa).
·matematyka - p. L. Swoboda poniedziałek 15.30
·j. angielski - p. K. Jonek piątek 14.35 - 15.20
·j. polski - p. A. Surmicka czwartek 15.30 - 16.15 (pierwsza grupa)
16.15 - 17.00 (druga grupa)
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na zagrożenia wynikające ze stanu pandemii Ministerstwo Edukacji i Nauki uruchomiło poradnię online ,,Zawsze Jest Jakieś Wyjście, która oferuje wsparcie dla uczniów i rodziców poprzez udzielanie bezpośredniej pomocy psychologiczno- pedagogicznej w formie terapii dzieci, młodzieży i ich rodzin.
Ponadto uruchomiona została bezpłatna infolinia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej: 800 080 222.
Od poniedziałku, 18 stycznia br. uczniowie klas I-III wracają do nauki stacjonarnej w ścisłym reżimie sanitarnym. Każda klasa będzie się uczyć w odrębnym skrzydle szkoły (kl. I- sala nr 18, kl. II- sala gimnastyczna, kl. III- sala nr 7).
Świetlica szkolna czynna będzie od 5.30 do 15.30.
Uczniowie klas IV-VIII nadal będą się uczyć zdalnie.
Wszystkie lekcje odbywać się będą zgodnie z planem.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami pracy szkoły i respektowanie ich.
Naszym Uczniom, Rodzicom i wszystkim Pracownikom szkoły życzę dobrego startu w II półrocze oraz dużo zdrowia i entuzjazmu.
Małgorzata Dubiel, dyrektor szkoły
WESOŁYCH ŚWIĄT!
Wszystkim Uczniom, Rodzicom, Pracownikom, Absolwentom i Przyjaciołom naszej szkoły życzę pięknych, dających siłę i radość Świąt Bożego Narodzenia. Mimo dystansu bądźmy blisko siebie. Niech Betlejemska Gwiazda rozproszy wszystkie troski i lęki.
Rok 2021 niech będzie czasem spełniających się marzeń.
Chociaż nasi uczniowie uczą się w domach, nie zapomnieli o tym, by sprawić radość innym. Jak co roku ochotnicy wykonali piękne kartki świąteczne dla Caritas naszej parafii. Wraz z nimi niech popłyną najpiękniejsze życzenia!
ZBIERAMY NAKRĘTKI!
Bardzo się cieszymy, że przed naszą szkołą stanął pojemnik na plastikowe nakrętki. Zachęcamy wszystkich Mieszkańców Krupskiego Młyna, aby dołączyli do naszej akcji i wrzucali do niego wszelkie nakrętki z opakowań spożywczych (z napojów, mleka, oleju, ketchupu...) oraz z opakowań chemicznych (z kosmetyków, płynów do naczyń, do prania...).
To bardzo prosty sposób, aby nieść pomoc innym.
ANKIETA DLA RODZICÓW
Szanowni Państwo Rodzice,
Kuratorium Oświaty w Katowicach zwraca się z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety dotyczącej realizacji zdalnego nauczania w szkołach w sytuacji czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Celem ankiety jest zdiagnozowanie sposobów, form, problemów, dobrych praktyk w nauczaniu zdalnym i podjęcie działań usprawniających.
Jeśli mają Państwo dzieci w różnych szkołach, ankietę należy wypełnić odrębnie dla każdej szkoły. Jeśli mają Państwo dzieci w różnych klasach tej samej szkoły, ankietę należy wypełnić raz, wpisując w pytaniu o klasę tylko jedną klasę. Można również wypełnić ankietę odrębnie w odniesieniu do każdego dziecka i napisać o tym w informacjach dodatkowych.
Przypominamy, że nauka zdalna w szkołach przedłużona została do 3 stycznia 2021 r. Nauczyciele będą kontynuować pracę według ustalonych zasad. W razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z wychowawcami klas.
Zdalnie przeprowadzona zostanie klasyfikacja śródroczna. Do 11 grudnia poznacie Państwo (przez e-dziennik) wszystkie proponowane oceny za I półrocze. 18 grudnia odbędzie się konferencja klasyfikacyjna. Zimowa przerwa świąteczna rozpocznie się w środę 23 grudnia .
W tym roku szkolnym ferie zimowe dla uczniów z całego kraju odbędą się w jednym terminie i potrwają od 4 do 17 stycznia 2021 r.
Dziękując za dotychczasową współpracę, życzę zdrowia i siły do dalszych zmagań,
Małgorzata Dubiel
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
11 listopada świętujemy 102. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu 2020”. W przededniu święta o symbolicznej godzinie 11.11on-line zaśpiewaliśmy polski hymn- „Mazurek Dąbrowskiego”, aby mimo pandemii uczcić ten dzień.
KOLEJNY SUKCES NASZYCH RECYTATOREK
Kolejny sukces naszych recytatorek! Miło nam się pochwalić, że uczennice naszej szkoły świetnie zaprezentowały się w IV Ogólnopolskim KonkursieRecytatorsko- Krasomówczym „W kręgu poezji Grażyny Chrostowskiej, lubelskiej przedstawicielki pokolenia Kolumbów”, organizowanym przez Muzeum Martyrologii „Pod Zegarem” w Lublinie. Uczennica klasy VII- Oliwia Łopata zajęła III miejsce, a Lena Pazdyga z klasy VIII zdobyła wyróżnienie.
Serdecznie gratulujemy Dziewczynom i ich Opiekunce- Pani Sylwii Serafin- Pazdydze!
Przypominamy, że poniedziałek, 2 XIjest dodatkowym dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.Choć w tym dniu nie prowadzimy lekcji, wszystkich chętnych zapraszamy na zajęcia opiekuńcze do świetlicy szkolnej od 5.30 do 15.30.
PRZEDSTAWIENIE ONLINE
Zapraszamy do obejrzenia spektaklu teatralnego pt. " Ile żab waży księżyc?" Maliny Prześlugi przygotowanego przez młodszą grupę teatralną na Ogólnopolski Konkurs Teatralny w Szydłowicach. Życzymy wspaniałych wrażeń.
Po dwóch miesiącach wytężonej pracy dzieci z klasy pierwszej po uroczystym ślubowaniu zostały oficjalnie przyjęte w poczet uczniów naszej szkoły. Pasowanie odbyło się 27 października ipoprzedzone było przepięknymi występami!
Pierwszoklasistom życzymy powodzenia, dużo radości ze zdobywania wiedzy oraz wspaniałych przyjaciół!
w związku ze wzrostem zakażeń COVID-19 i stanem epidemii w Polsce, na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki na czas najbliższych dwóch tygodni, tj. od 26 X do 8 XI (z możliwością przedłużenia), w klasach IV- VIII prowadzone będzie zdalne nauczanie. Zajęcia będą się odbywać zgodnie z obowiązującym planem lekcji, w czasie rzeczywistym. W czasie kształcenia na odległość korzystać będziemy z Zooma oraz platformy Google Classroom. Wszystkie potrzebne informacje przekażą Państwu wychowawcy klas poprzez e-dziennik albo telefonicznie.
Uczniowie klas I- III będą nadal pracować w trybie stacjonarnym. Świetlica szkolna czynna będzie bez zmian, tzn. od 5.30 do 15.30.
Serdecznie pozdrawiam i życzę zdrowia, Małgorzata Dubiel
Classroom - aby korzystać z Classroom musisz zalogować się w tej usłudze (lub założyć konto Gmail/YouTube) na komputerze lub urządzeniu mobilnym i dołączyć do zajęć.
Po zalogowaniu się do Google Classroom należy kliknąc u góry po prawej stronie znak plusa " + " i nacisnąć "dołącz do zajęć", podając ich kod.
MATERIAŁY EDUKACYJNE
Serdecznie dziękujemy PKP Polskie Linie Kolejowe za przekazane materiały edukacyjne.
DZIENNIK ELEKTRONICZNY
Drodzy Państwo,
mając na uwadze dobro i rozwój uczniów, nasza szkoła wdrożyła dziennik elektroniczny - system Librus Synergia.
Umożliwi on Państwu bieżące, bezpłatne monitorowanie frekwencji i postępów w nauce dzieci, zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo i poufność przekazywania danych. Za pomocą systemu każdy rodzic oraz uczeń będzie mógł bezpłatnie:
- sprawdzać oceny ucznia,
- otrzymywać gotowe analizy jego postępów w nauce,
wpisując podany login i hasło (system rozpoznaje wielkość liter). Prosimy pamiętać, że z powodów formalnych z jednego konta w systemie Synergia powinna korzystać jedna osoba. Istnieje możliwość otrzymania większej liczby kont Synergia typu rodzic (na życzenie). Prosimy o przekazanie swojemu dziecku jego danych dostępowych do Konta Synergia lub sprawdzenie, czy potrafi się logować do systemu (dzieci starsze).
Prosimy wszystkich Rodziców o osobisty odbiór loginów i haseł do e-dziennika w czwartek lub w piątek od godz. 7:00 do godz. 15:30. Przypominamy o obowiązujących zasadach sanitarnych. Ponieważ konieczne jest podpisanie potwierdzenia odbioru, prosimy o przyniesienie własnego długopisu.
DZIEŃEDUKACJINARODOWEJ
14 październikato dzień ustawowo wolny od zajęć dydaktycznych. Wszystkich chętnych uczniów zapraszamy na zajęcia opiekuńcze do świetlicy szkolnej od 5.30 do 15.30.
Zapraszamy do obejrzenia filmu z przedstawienia z okazji Dnia Edukacji Narodowej na serwisie Youtube.
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE PROWADZONE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W KRUPSKIM MŁYNIE
W RAMACH PROJEKTU „BLIŻEJ WIEDZY W GMINIE KRUPSKI MŁYN”
OGŁOSZENIE
W związku z otrzymaniem informacjio zakażeniu pracownika naszej szkoły wirusem COVID-19 decyzją Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Bytomiu uczniowie klasy III, którzy mieli bezpośredni kontakt z nauczycielką, oraz ich rodziny mieszkające we wspólnym gospodarstwie domowym pozostają na OBOWIĄZKOWEJ KWARANTANNIE do 10 października włącznie.
Decyzja ta dotyczy osób zdrowych i służy wyłącznie profilaktyce oraz zwiększeniu naszego bezpieczeństwa.
Pozostali uczniowie oraz pracownicy nadal uczęszczają do szkoły i postępują zgodnie z obowiązującymi procedurami. Dokładamy wszelkich starań, aby pobyt w naszej placówce był maksymalnie bezpieczny.
Aby zminimalizować ewentualne ryzyko, nie odbędą się planowane na jutro (8 X) spotkania rekolekcyjne w kościele.
Życzę zdrowia, spokoju i optymizmu, Małgorzata Dubiel
PROGRAM DLA SZKÓŁ
Szanowni Rodzice i Opiekunowie,
Przypominamy Państwu, iż szkoła podstawowa, do której uczęszcza Państwa dziecko uczestniczy w obecnym roku szkolnym, w unijnym Programie dla szkół, który jest realizowany przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Jest to program edukacyjny, dzięki któremu, w atrakcyjny sposób, dzieci uczą się zasad zdrowego odżywiania, regularnie spożywając w szkole dostarczane im owoce i warzywa oraz mleko i produkty mleczne oraz realizując w ramach Programu działania edukacyjne.
W ramach uczestnictwa w Programie szkoła zawarła umowę z dostawcą, który dostarcza owoce i warzywa oraz mleko i produkty mleczne (lub odrębne umowy z dostawcami owoców i warzyw oraz produktów mlecznych), które następnie są udostępniane dzieciom w klasach I-V. W każdym semestrze roku szkolnego 2020/2021 dzieci uczestniczące w Programie otrzymają, co najmniej 3 razy w tygodniu, przez 12 tygodni, łącznie:
- 44 porcje świeżych owoców i warzyw oraz soków lub przecierów owocowych,
- 42 porcje mleka i produktów mlecznych.
Do dzieci w ramach Programu trafią następujące produkty: jabłka, gruszki, truskawki, soki lub przeciery owocowe, marchewki, rzodkiewki, kalarepa, pomidorki oraz mleko białe, serki twarogowe, jogurty i kefiry naturalne.
Każdy rodzic lub opiekun dziecka powinien zapoznać się z zasadami Programu, w tym z powyższym katalogiem dostarczanych produktów i wyrazić zgodę na udział dziecka w Programie, do czego serdecznie Państwa zachęcamy. Dostawca zobowiązany jest dostarczyć ww. produkty do szkoły gotowe do spożycia przez dzieci, czyste, a w przypadku gdy jest to wymagane, pokrojone i odpowiednio zapakowane. Po dostarczeniu produktów przez dostawcę, nim zostaną one udostępnione dzieciom, ich jakość sprawdzana jest również przez pracowników szkoły. Mając na uwadze zarówno aspekty edukacyjne, jak również konieczność zachowania właściwej jakości, w tym ciągu chłodniczego, produkty te powinny zostać spożyte przez dzieci w szkole po ich udostępnieniu i nie powinny być zabierane przez uczniów do domów. Jakość świeżych owoców i warzyw (pokrojonych i zapakowanych) lub produktów mlecznych, przetrzymywanych w temperaturze pokojowej przez kilka godzin w plecaku szkolnym ulega pogorszeniu co często powoduje, że nie nadają się one do spożycia przez dzieci. W przypadku, gdy taka sytuacja będzie miała miejsce prosimy o Państwa reakcję i wsparcie w rozmowie z dziećmi, tak aby zachęcić je do wspólnego spożywania świeżych produktów w szkole, razem z rówieśnikami. Przykład kolegów i koleżanek jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na skuteczność Programu i kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych.
Zachęcamy Państwa również do wspólnego kontynuowania w środowisku domowym zdrowego odżywiania i aktywnego stylu życia, co niewątpliwie wzmocni skuteczność Programu, a przy tym będzie inwestycją w zdrowie całej rodziny.
Wszelkie informacje dotyczące Programu, w tym wykaz zatwierdzonych dostawców, dostępne są na stronie internetowej Programu: https://www.programdlaszkol.org/. Wszelkie uwagi dotyczące realizacji Programu w szkole prosimy zgłaszać na adres mailowy programdlaszkol@kowr.gov.pl oraz do właściwego Oddziału Terenowego KOWR.
REKOLEKCJE 8 X 2020
Drodzy Rodzice,
w czwartek, 8 października uczestniczymy w parafialnych rekolekcjach.
Uczniowie klas I-III mają spotkanie od godz.10.00 do 11.00, uczniowiekl. IV-VIII- od 12.00 do 13.00. Nauczyciele zaprowadzą dzieci do kościoła i będą im towarzyszyć w czasie rekolekcji. Po spotkaniu przyprowadzą uczniów do szkoły.
Pozostałe lekcje odbywają się zgodnie z planem.
Osoby, które nie uczestniczą w rekolekcjach, mają zapewnione zajęcia w szkole.
W kościele wymagane są maseczki, obowiązuje też zasada zachowania dystansu społecznego.
Pozdrawiam jesiennie, Małgorzata Dubiel
SPOTKANIE AUTORSKIE
23 września 2020r. odbyło się spotkanie autorskie z Rafałem Witkiem – twórcą powieści, opowiadań i wierszy dla dzieci, laureatem m.in. Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego.
W spotkaniu uczestniczyli uczniowie klas I – III, którzy solidnie przygotowali się na to spotkanie, słuchając fragmentów książek autora czytanych przez nauczycieli.
Na początku Pan Rafał Witek zaprosił małych czytelników na krótki „spacer” po gatunkach literackich, przedstawiając je za pomocą przykładów ze swojej twórczości. Dzieci aktywnie w nim uczestniczyły, odgadując zagadki, próbując wymyślić właściwe rymy, powtarzając za autorem fragmenty wierszy. Następnie miały możliwość zadawania pisarzowi pytań z różnych dziedzin, na które p. Rafał wyczerpująco odpowiadał. Na zakończenie każdy uczestnik tego wydarzenia otrzymał zakładkę do książki z autografem gościa.
Spotkanie odbyło się dzięki p. Barbarze Miklis - dyrektorce Gminnej Biblioteki Publicznej w Krupskim Młynie, której bardzo serdecznie dziękujemy.
Już na dobre rozpoczął się kolejny rok szkolny. Dzięki temu, że wszyscy stosujemy się do ustalonych procedur, pracujemy spokojnie i bezpiecznie. Oby tak dalej!
Na początku pozwolę sobie skierować do Państwa dwie prośby:
1.Na spotkaniu Rady Rodziców ustalona zostaławysokość składki na Komitet Rodzicielski: 50 zł na rok (5 zł na miesiąc).Jest to składka dobrowolna, nie mniej gorąco prosimy o wsparcie naszych działań. Z tych środków organizujemy wszelkie szkolne imprezy, wydarzenia, konkursy dla naszych uczniów, możemy doposażyć szkołę w pomoce dydaktyczne, materiały plastyczne, dekoracyjne. W tym roku udało nam się, z Państwa pomocą, stworzyć profesjonalną salę teatralną. Już teraz dziękujemy za każdą wpłatę!
2.Jeśli mają Państwo w domu niepotrzebne myszki komputerowe, klawiatury lub głośniki, będziemy ogromnie wdzięczni za ich przekazanie do naszych pracowni komputerowych.
Życzę zdrowia i wszystkiego, co najlepsze- Małgorzata Dubiel
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
PROWADZONE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W KRUPSKIM MŁYNIE
W RAMACH PROJEKTU „BLIŻEJ WIEDZY W GMINIE KRUPSKI MŁYN”
Drodzy Uczniowie i Rodzice,
Przez najbliższe dwa lata szkolne w naszej placówce realizowany będzie projekt "Bliżej wiedzy w gminie Krupski Młyn", dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
W ramach projektu prowadzone będą zajęcia pozalekcyjne dla chętnych uczniów.
Decyzją Ministra Edukacji Narodowej oraz GIS przygotowujemy się do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Podejmujemy wiele działań i starań, aby pobyt uczniów w naszej szkole był bezpieczny. Ufamy, że stosując się do wszystkich zaleceń sanitarnych, zminimalizujemy ryzyko. Bardzo liczymy na współpracę z Państwem i zrozumienie wszelkich obostrzeń. Sytuacja jest dynamiczna, dlatego prosimy o śledzenie informacji na naszej stronie internetowej (sp1krupski@gmail.com) oraz na szkolnym facebooku.
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
1 września o godz.8.00 w naszym kościele parafialnym odprawiona zostanie msza
św. w intencji uczniów.
O godz. 9.15 zapraszamy uczniów do szkoły. Rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się osobno dla każdego oddziału i będzie miało formę spotkania w klasie z wychowawcą. Dopuszczamy obecność rodziców dzieci z klas I- III. Z pierwszoklasistami i ich opiekunami (maksymalnie 2 osoby) spotkamy się w sali gimnastycznej. Uczniów klas II i III wraz z opiekunami zapraszamy do hali sportowej. Pozostali uczniowie (bez osób dorosłych) proszeni są o udanie się bezpośrednio do swojej klasy. Wszystkich wchodzących prosimy
o dezynfekcję dłoni przy wejściu głównym i o założenie maseczek.
PROCEDURY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA
Na podstawie obowiązujących rozporządzeń i zaleceń opracowaliśmy zasady organizacji pracy szkoły od 1 września. Gorąco prosimy o szczegółowe zapoznanie się z nimi
i ich respektowanie. Służą one naszemu wspólnemu bezpieczeństwu.
PODRĘCZNIKI
Jak co roku, uczniowie w pierwszym tygodniu nauki otrzymają darmowe podręczniki i ćwiczenia. Zapewnimy bezpieczne warunki odbioru książek. Podręczniki do przedmiotów nieobowiązkowych zapewniają rodzice we własnym zakresie.
E-DZIENNIK
Informujemy, że od 1 września 2020r. będziemy korzystać z dziennika elektronicznego LIBRUS SYNERGIA. Szczegółowe informacje dotyczące kont rodziców przekażemy na wywiadówce.
PIERWSZA WYWIADÓWKA
Już dzisiaj serdecznie zapraszamy rodziców na wywiadówkę, która odbędzie się 16 września o godz. 17.00 dla klas I- III oraz o godz. 18.00 dla klas IV-VIII.
UBEZPIECZENIE
Rada Rodziców po wnikliwej analizie propozycji różnych firm ubezpieczeniowych zadecydowała o wyborze oferty WARTY. Rodzice, którzy chcą ubezpieczyć swoje dziecko za pośrednictwem szkoły, proszeni są o wpłatę 31 zł wychowawcy klasy do dnia 16 września. Ubezpieczenie obejmuje cały rok kalendarzowy, suma ubezpieczenia: 10 000zł.
Szczegółowe informacje dotyczące pracy szkoły (m.in. plan lekcji, godziny pracy świetlicy, rozkład dzwonków, nauczyciele uczący) znajdują się w poszczególnych zakładkach.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Z niecierpliwością czekamy na naszych uczniów! Życzymy bezpiecznego, spokojnego roku szkolnego i jak najwięcej powodów do radości.