Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej.
Status pod względem zgodności z ustawą Strona internetowa szkoły jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- z powodu olbrzymiej ilości zdjęć na stronie nie posiadają one alternatywnego opisu, mają one rozbudowane nazwy zgodne z tematem poszczególnych galerii,
- nie posiada audiodeskrypcji.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020 r. Oświadczenie oparto na samoocenie dokonanej przez organ sektora publicznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe Osoba odpowiedzialna za rozpatrywanie skarg i wniosków w kwestii dostępności strony: Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Paweł Kubanek e-mail: sp1krupski@gmail.com telefon: 32 285 70 27
Organ nadzorujący, do którego można składać skargi i odwołania: Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Krupskim Młynie Adres: Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie, ul. Dąbrowskiego 2, 42-693 Krupski Młyn, e-mail: sp1krupski@gmail.com telefon: 32 285 70 27
Postępowanie odwoławcze Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/.
Przygotowanie i aktualizacja strony internetowej Niniejszą stronę internetową opublikowano dnia 01.09.2020 r. Ostatnią aktualizację wykonano we wrześniu 2020 r.
Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AAA (powyżejwymagań ustawy z 4 kwietnia 2019r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych). Do sprawdzenia użyto strony https://validator.utilitia.pl/analyses/new (dostęp 22.09.2020)
Pomoc w nawigacji W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinację klawiszy: Ponowne załadowanie zawartości strony Ctrl + F5 Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy: Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia Shift + Tab Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku OK Enter Przewijanie widocznej części strony
Skróty klawiszowe Skróty klawiszowe dostępne w obrębie serwisu:
●Ponowne załadowanie zawartości strony Ctrl + F5
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:
●Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia Tab
●Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia Shift + Tab
●Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku OK Enter
●Przewijanie widocznej części strony
●wyszukiwanie konkretnych fraz na stronie poprzez kombinację klawiszy Ctrl + F
Wygląd
Serwis spełnia wymogi dotyczące kontrastu strony zgodnie ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AAA. Zmianę wielkości czcionki można regulować poprzez kombinację klawiszy Ctrl + + lub Ctrl + rolka myszki.
Ułatwienia dla osób niewidomych Serwis zawiera wygodne menu rozwijane, które pozwala na przejście do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki mają rozbudowane nazwy.
Za pomocą menu można dostać się bezpośrednio do:
●treści
●menu głównego
●mapy strony
Dostępność na urządzeniach mobilnych Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Dane teleadresowe szkoły Adres: Szkoła Podstawowa nr 1 w Krupskim Młynie, ul. Dąbrowskiego 2, 42-693 Krupski Młyn, e-mail: sp1krupski@gmail.com telefon: 32 285 70 27
Dostępność architektoniczna budynku szkoły
Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 w Krupskim Młynie jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z dysfunkcjami. Szczegółowe informacje nt. dostępności architektonicznej budynku znajdują się pod tym artykułem,
Tłumacz języka migowego W budynku nie ma tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA BUDYNKU
SZKOŁY
Budynek
szkoły jest dobrze oznaczony (godło i tablica rządowa) oraz widoczny od strony
ulicy. W bezpośredniej bliskości głównego wejścia do szkoły jest jedno miejsce
parkingowe przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej. Chodnik od miejsca
parkingowego do wejścia jest stosunkowo wąski, ale umożliwia przejazd wózka
inwalidzkiego. Przed wejściem do budynku jest zadaszenie.
Budynek jest
trójkondygnacyjny: piwnica (gdzie znajdują się szatnie i kuchnia), parter
(gdzie jest sekretariat, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski, sale lekcyjne,
gabinet pomocy medycznej, gabinet pedagoga,
świetlica, stołówka oraz wejście na salę gimnastyczną i halę sportową)
oraz piętro (z biblioteką szkolną, salami lekcyjnymi i pokojem twórczego
rozwoju).
Parter budynku jest częściowo
dostosowany dla osób poruszających się na wózku, korzystających z chodzików czy
kul ortopedycznych (podjazdy oraz rampa). Jeżeli jest potrzebna pomoc, przy
wejściu jest dzwonek.
Rodzice z małymi dziećmi w
wózkach mogą samodzielnie obsługiwać rampę, aby dostać się na parter budynku. W
szkole nie ma toalety przystosowanej do osób z niepełnosprawnościami,
niezależnie od jej rodzaju.
W szkole nie ma możliwości
dotarcia na piętro lub do piwnicy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, w
obiekcie nie ma windy.
Nie ma zainstalowanych
oznaczeń nawigacyjnych dla osób z wadami wzroku i słuchu. Do szkoły można wejść
z psem asystującym.
Przy wejściu na parter po
lewej stronie znajduje się sekretariat wraz z miejscem odpoczynkowym - dwa
krzesła i stolik. Nie ma rozwiązań wytłumiających pogłos/echo. Korytarze i
przejścia są na tyle szerokie, aby umożliwić przejazd wózka. Ewentualna
bezpieczna ewakuacja z budynku, w przypadku kiedy przebywałyby w nim osoby z
niepełnosprawnościami lub osoby z dziećmi w wózku, może odbywać się tylko z
parteru. Nie ma zainstalowanych list świetlnych ani poręczy wzdłuż korytarzy.
Obiekt nie jest dostosowany
dla potrzeb osób z wadami wzroku czy słuchu, nie ma systemu informacji o
obiekcie dla osób niewidomych/słabowidzących, nie ma pętli indukcyjnych, nie
możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Brak tablic
informacyjnych, strzałek kierunkowych.
Korytarze posiadają kontrast
kolorystyczny z drzwiami. Oświetlenie korytarzy nie powoduje olśnienia czy zbyt
kontrastowych cieni. Drzwi nie posiadają oznaczeń. Brakuje oznaczenia numerów
kondygnacji, nie ma w zasadzie potrzeby stosowania urządzeń wspomagających
poruszanie się. Posadzka korytarzy nie jest antypoślizgowa, schody nie
posiadają oznaczeń krawędzi oraz odpowiedniego oświetlenia. Personel obiektu
jest przeszkolony z obsługi osób z niepełnosprawnością oraz z ewakuacji z
udziałem takich osób.
W
przypadku zapisania do szkoły ucznia z niepełnosprawnością każdorazowo
podejmowane są działania umożliwiające mu bezpieczne funkcjonowanie w szkole.
Absolwentami szkoły są: uczeń niewidomy, uczennica na wózku inwalidzkim, dzieci
słabo słyszące, niedowidzące oraz niepełnosprawne intelektualnie.